Sposób na dysleksję powstał w oparciu o nasze doświadczenia związane z Dyslektykiem. Pisząc Dyslektyka skoncentrowaliśmy się na ćwiczeniach analizy wzrokowej i słuchowej, jako że ich zaburzenia były w latach dziewięćdziesiątych najczęściej wymienianymi źródłami kłopotów.
Drugim najważniejszym źródłem problemów u dzieci z dysleksją są braki w zakresie umiejętności językowych. Rozbudowanie istniejącego programu o kolejne ćwiczenia zmniejszyłoby czytelność interfejsu użytkownika. Postanowiliśmy więc wykorzystać sprawdzone rozwiązania - dwa tryby pracy, lekcje prowadzone przez nadzorcę, prosty interfejs użytkownika - i stworzyć nowy program, przeznaczony głównie do ćwiczenia umiejętności językowych. Dzięki temu Sposób na dysleksję znakomicie nadaje się nie tylko jako uzupełnienie Dyslektyka w terapii pedagogicznej, ale również jako samodzielne narzędzie do wykorzystania w terapii logopedycznej.
Sposób na dysleksję ćwiczy takie umiejętności jak odróżnianie głosek i liter, wysłuchiwanie głosek, dzielenie wyrazów na sylaby, synteza wyrazów z sylab i głosek, przekładanie liter na głoski i tak dalej, nie brak w nim oczywiście także ćwiczeń sprawdzających znajomość ortografii.
Oba programy - Dyslektyk 2 i Sposób na dysleksję - współpracują ze sobą, mając wspólną listę uczniów i wspólne listy słów i problemów ortograficznych dla każdego ucznia.
Sposób na dysleksję otrzymał rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji.